یزدفردا: استاندار یزد از ساخت مسکن های ویلایی به عنوان یکی از محورهای درخشان کارنامه عملکرد ریاست جمهوری، شهید آیت الله رئیسی نام برد و گفت: یزد، تنها استان کشور است که با دستور رئیس جمهور تمام تعهدات خود در زمینه قانون جوانی جمعیت را انجام داده است.

به گزارش یزدفردا: مهران فاطمی در ارتباط تلفنی با ویژه برنامه زنده رادیویی «شهید جمهور» با اشاره به دو سفر شهید آیت الله رئیسی به استان یزد در دوران فعالیت به عنوان رئیس جمهور، اظهار کرد: حجم اعتبارات سفر اول 7100 میلیارد تومان و سفر دوم نیز بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان بوده است.
 
وی با بیان اینکه در جریان دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بالغ بر 140 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه اقتصادی با شرکت های سرمایه گذاری بزرگ کشوری منعقد شده است، گفت: خوشبختانه این تفاهم نامه ها یکی پس از دیگری در حال پیگیری و اجرا است.
 
استاندار یزد در ادامه حل مسئله آب را مطالبه مشترک عموم مردم و مسئولین استان در ادوار مختلف دانست و تصریح کرد: پس از سال‌ها مطالبه حل تنش آبی یزد در دولت شهید آیت الله رئیسی، عملیات اجرایی بزرگترین پروژه آبی استان با حجم انتقال 100 میلیون متر مکعب آب و اعتبار 130 هزار میلیارد تومان آغاز شد.
 
وی با اشاره به تکمیل فاز اول خط دوم انتقال آب دریا به استان ظرف 10 روز آینده، عنوان کرد: طبق برنامه ریزی استان قرار بود فاز اول این پروژه و سایر پروژه ها در جریان سفر خردادماه آیت الله رئیسی به استان افتتاح شود که ایشان به فیض شهادت نائل آمدند.
 
فاطمی با بیان اینکه فاز اول پروژه خط دوم انتقال آب دریا با اعتباری قریب به 5 هزار میلیارد تومان در حال اجراست، گفت: امیدواریم این پروژه با حضور دکتر مخبر؛ سرپرست ریاست جمهوری و وزیر نیرو افتتاح شود.
 
وی تکمیل پروژه های نیمه تمام دولت های قبل را یکی از رویکردهای مهم مورد پیگیری دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه حل مسئله آب استان مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب و عموم مردم است، ابرپروژه انتقال آب به عنوان یک استثناء آغاز شد.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در همین راستا ادامه داد: به طور حتم یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد پیگیری در دولت چهاردهم نیز اجرای پروژه های آبی کشور خواهد بود.
 
وی در ادامه از ساخت مسکن های ویلایی به عنوان یکی از محورهای درخشان کارنامه عملکرد ریاست جمهوری، شهید آیت الله رئیسی نام برد و گفت: یزد، تنها استان کشور است که با دستور رئیس جمهور تمام تعهدات خود در زمینه قانون جوانی جمعیت را انجام داده است.
 
استاندار یزد خاطرنشان کرد: در این راستا آیین قرعه کشی جهت واگذاری بیش از 9 هزار قطعه زمین به افراد مشمول قانون جوانی جمعیت در استان یزد برگزار شد.
 
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی قریب به 57 هزار واحد مسکونی در استان یزد در قالب طرح نهضت ملی مسکن، یادآور شد: اجرای این ابر پروژه عمرانی بی‌نظیر در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران با سرعت بسیار مناسبی در حال انجام است.
 
فاطمی همچنین اظهار داشت: طی سفرهای رئیس جمهور شهید به استان، شاهد اتفاقات بسیار مطلوبی در حوزه های مختلف نظیر کشاورزی، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، مجموعه سلامت، راه و ... بوده‌ایم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی کامل هیئت‌های اجرایی و نظارتی استان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و خاطرنشان کرد: امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت چهار راهبرد اصلی در انتخابات پیش رو خواهد بود.
 
استاندار یزد تصریح کرد: مردم ایران به پاس زحمات شهید آیت الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت، با مشارکت حداکثری در انتخابات، رئیس جمهوری انقلابی، پرکار، خستگی ناپذیر همچون شهیدان رئیسی و رجایی انتخاب خواهند کرد.
 
وی در پایان به تشریح مهمترین ویژگی های رئیس جمهور شهید کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: اخلاص کم نظیر در عمل، توجه به انسجام و وحدت ملی، پرهیز از حواشی، مهربانی در عین اقتدار، پیگیری، عشق و علقه عجیب به مردم به ویژه یزدی‌ها و مطیع امر رهبر معظم انقلاب، از جمله ویژگی‌های ایشان است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا